Gearbox R380
De R380 is herkenbaar aan het dubbele H-patroon. Achteruit t.o. de 5 (bij de LT 77 zit de achteruit naast de 1). De R staat voor Rover (ontwerp), de 380 voor het maximale koppel waarvoor deze bak ontwikkeld is, 380 Nm. Het identificatienummer is ingeslagen op het vlakje aan de rechterzijde van bakhuis. Baknummer beginnend met ...., behoort bij voertuig- en motortype / opmerkingen;43¦ Defender 130 V8,Suffix J / R380 bak met korte prise-as en kort voorhuis, zeer zeldzame verschijning. 44¦ Defender 130 Tdi,Suffix J / R380 bak met korte prise-as en kort voorhuis, zeer zeldzame verschijning.50¦ Defender 4 cilinder Suffix J / 2.5 N/A Civiele uitvoering51¦ Defender 4 cilinder, militaire / 2.5 N/A Uitwisselbaar voor de 50A. De 51 A heeft een extra lage 1e versnelling52¦ Defender V8, zonder oliekoeler maar met olie-bypass / Gebruik hiervoor in de plaats de 61A53¦ Discovery I V8, Range-Rover C V8, met oliekoeler adaptor of bypass / Suffix J, geheel gelijk aan en te verwisselen met 59A Suffix J 55¦ Discovery I 300Tdi, Range-Rover C Tdi, met oliekoeler adaptor of bypass / Suffix J56¦ Defender 300 Tdi, met oliekoeler adaptor of bypass / Suffix J 59¦ Discovery I V8,Range-Rover V8, met oliekoeler adaptor of bypass / Suffix J, geheel gelijk aan en te verwisselen met 53A Suffix J60¦ Defender V8, met oliekoeler bypass / Gebruik hiervoor in de plaats de 61A61¦ Defender V8, met oliekoeler adaptor / Indien deze 61A wordt gebruikt i.pl.v. een 52A of 60A, dan dient de adaptor verwisseld te worden met de bypass63¦ Discovery I, 2.0 ltr Mpi-motor (de 2.0 ltr 4 cilinder Mpi is in Nederland niet geïmporteerd).64¦ Range-Rover 38A, V8 4.0 of 4.6 ltr. Deze past NIET tegen een LT230/BW transferbox65¦ Range-Rover 38A met BMW 2.5 ltr 6 cilinder diesel. Deze past NIET tegen een LT230/BW transferbox67¦ Discovery II TD5, met externe oliekoeler aansluiting 68A… Defender TD5, met externe oliekoeler aansluiting69¦ Discovery II 4.0 ltr V873¦ Discovery II TD5, met luchtkoeling74¦ Defender TD5, met luchtkoeling.